Ürün iadesiyle ilgili detaylı bilgiyi soru-cevap listesinden bulabilirsiniz.
Alıcı, iade talebini ilettikten sonra 7 takvim günü içerisinde kampanya kodu ile kargo firmasından işlem yapması beklenmektedir. Hesabım > Siparişlerim sayfasındaki İade Et butonuna tıklayarak formu doldurabilirsin.
Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık tespit edilmesi durumunda kargo görevlisine mutlaka hasar tespit tutanağı düzenletmelisiniz. Hasarlı kargolar için kargo görevlileri zabıt tutmakla yükümlüdür. Kargo görevlisinin belge, zabıt veya tutanak düzenlemediği durumlarda ürünü teslim almadan görevliye iade edebilir veya kargo şubesinde kontrolunu sağlayarak teslim alabilirsiniz. Hasar tespit belgesini düzenletmezseniz üründeki sorunun mağaza veya kargo kaynaklı olduğunu ispatlamanız mümkün değildir.
Bu nedenle mutlaka tutanak tutturmalısınız. Kargo paketinde veya üründe fark edilir şekilde hasar, darbe, kırık olması durumunda kargo görevlisine hasar tespit tutanağı düzenletmeniz gerekir.
Tutanak tutturarak ürünü teslim almadan görevliye kapıda iade edebilirsiniz. Ürününüz eksik, arızalı, kusurlu, hasarlı veya belirtilenden farklı ise iade etme hakkınızı kullanabilirsiniz.
İade sürecini başlatabilmek için Hesabım > Siparişlerim sayfasındaki İade Et butonuna tıkla.
Eğer ürünü teslim aldıysan ve henüz kargoya vermediysen, İade Talebi oluşturabilirsin. Sistemin verdiği Kargo Kampanya Kodu ile birlikte kargo firmasına teslim edebilirsin.
Eğer ürünü teslim almadıysan, sebebini belirterek İade Talebi oluşturabilirsin.
Ürün iade kargo bilgileri iletildikten sonra mağazanın 7 gün veya gönderi mağazaya teslim edilir ise 2 iş günü içerisinde iade talebini sonuçlandırması gerekmektedir.
Ürünü incelemek için zamana ihtiyaç duyması durumunda mağaza ek süre talep edebilir. Ek süreye onay verdiğinde ek süre sonunda, talebin sonuçlandırılması gerekir.
Not: Talep edilen ek süre iş günü olarak hesaplanır.
Mevzuat gereği, ürünün değerinin azalması veya iadeyi imkânsız kılan bir nedenin varlığı, cayma hakkının kullanılmasına engel olmaz.
Ancak ürünün değerinin azalması veya iadenin imkânsızlaşması, alıcının kusurundan kaynaklanıyorsa ürünün değerini veya değerindeki azalmayı mağazaya tazmin etmesi gerekir.
Bu durumda, mağaza zararını tazmin edebilmek için ürün değerinin azalmasına karşı alıcı hakkında yasal yollara başvurabilir.
Kupon kullanılarak alınan ürünlerin iade veya iptalinde sepetin tamamının iade veya iptal edilmesi gerekir. Kullanım süresi devam ediyorsa kupon hesaba tekrar yüklenir. Kısmı iade ile kullanım süresi geçtikten sonra yapılan iptal ve iade işlemlerinde kupon hesaba tekrar yüklenmez.
Önemli Not: Kampanya şartlarına bağlı olarak kupon iade durumu değişiklik gösterir.
Mağaza, ürün detay sayfasında "İade Olmaz" diye yazdıysa bile tüketici haklarını göz önünde tutarak alıcının iade talebini almak zorunludur.
İade alınamayacak ürünler son kullanma tarihi yaklaşan gıda ürünleri bu zorunluluktan muaftır.
Mağaza ve müşterilerin, Sucuk Sepeti üzerinden yaptığı alışverişlerde tarafların verdiği bilgilerin doğruluğu kabul edilir. Alışveriş süreci boyunca mağaza ve müşteri yanlış bir beyan verdiği takdirde taraflar doğrudan yükümlülüklerini yerine getirmekle sorumludur.
Sucuk Sepeti, zamanında yapılmayan bildirimlerden ve yanlış bilgilendirilmeden sorumlu değildir. İade işlemlerinin taraflar arasında belirtilen süreçlerin dışında gerçekleştirilmek istenmesi, müşterinin gönderdiği ürünün zarar verildiği gerekçesiyle mağaza tarafından kabul edilmemesi durumlarında Mesafeli Satış Sözleşmesi hükümleri uygulanacak olup Sucuk Sepeti bu aşamada taraf olmamaya özen gösterecektir. Mesafeli Satış Sözleşmesini gör
Uyuşmazlıkların Çözümü
Alıcılar, satın aldıkları ürünlerle ilgili şikâyetlerini, ürünlerin tedarikçisi olan mağazalara Sucuk Sepeti üzerinden iletmek durumundadır. Sucuk Sepeti, bu süreçte, sorunun çözülmesi için mümkün olan tüm desteği sağlayacaktır. Satılan ürüne ait sorumluluk bizzat mağazaya ait olacaktır. Buna rağmen sorunun çözülememesi halinde alıcılar, 2023 yılı için mağazalara karşı haklarını aramak için değeri 66.000 TL'ye kadar olan işlemlerle ilgili şikâyet ve itiraz konularında başvurularını, ürünü satın aldıkları veya ikametgâhlarının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyeti'ne yapabilecektir. Değeri 66.000 TL'nin üzerinde olan işlemlerle ilgili şikâyet ve itiraz konularında başvurularını ise, ürünü satın aldıkları veya ikametgâhlarının bulunduğu yerdeki tüketici mahkemesine yapabilecektir.
Hesabım > Siparişlerim sayfasından iade işlemini takip edebilirsin.
İade talebinizi iptal etmek için; Hesabım menüsündeki Siparişlerim sayfasından ürünün yanındaki Talebi Geri Al butonuna basarak talebinizi çekebilirsiniz.
Hesabım > Siparişlerim sayfasından tekrar iade talebinde bulunabilirsin.
Ürünün incelenmesi için zamana ihtiyaç duyulması durumunda, mağaza müşteriden en fazla 30 iş günü ek süre talep edebilir.